Pages

Sunday, December 9, 2012

From Aussie with hope =)

Assalammualaikum

Kalau bercakap pasal adik, aku cuma ada sorang je adik dalam hidup ni.Mohd Firdaus bin Abdullah..dia ni lain sikit,lain sebab satu2 nye anak mak abah yg terbang jauh bila sambung belajar...
Yela,keinginan dia memang tinggi sebab tu suka sangat terbang2..aku terbang x jauh mana pun,Shah Alam je..(Tapi pada aku Shah Alam pun jauh gak sebenarnye sebab kena transfer negeri lain..haha)

Sebelum convocation day aku hari tu, kami 1 family kena singgah jap LCCT ambil dia..adik cuti sampai bulan 2..lama gak tu..So, dalam hati kami semua, sepanjang perjalanan tu sudah terdetik rupa bayang2 hadiah dari Australia..Aku dah pesan awal2 jgn balik kalau x ade souvenir utk akak!..(keji betul main ugut2 =D)

Dah sampai sana,kami pun cari punya cari budak adik tu..kak Nor sampai tersilap org..haha..tetiba dah jumpa terus OMMAGAD!apesal panjang benor rambut kamu dik?..Dia pun sengih2..

Masuk dalam kereta..

''Dik,ape kamu beli untuk kami semua ni?''

''X ade ape2 beli pun.TAK SEMPAT BELI.TAK JUMPE''

Ha??Kate ade??Hmm..

Kami pun terus nyanyi lagu..Harapan...Harapan menjadi layuuuuuuu.......

Sekian..biasa la adik bongsu.-_-''.Redha itu pasrah.Pasrah itu menyerah.

Sampai je rumah Kak Nor,borak2 jap..Pastu adik pun bukak beg besar dia.

Aku dalam hati cakap ''Alah,mesti beg tu penuh baju2 busuk dia yg x sempat nak basuh,citt''

Tetiba,adik pun bersuara..''Ha, ni ABAH punya barang..ni MAK pulak..ni YONG,YOP,NYAH,ABANG LI,ABANG n blalalallala....''

HAAA??Sudah!..Akak punya mane?mane?*terus excited okayy!!


Akhirnya,harapan x sempat pun nak layu..yahoo!!

See,what i got..A cutie koala and new watch!Yes,ni la yg gua idam2 kan..Fossil pulak tu..mcm tahu2 je jam kakak dia dah k.o..

So,konvo hari tu aku pun berbesar hati pakai..=)

Thanks my bro..Tetibe lu nampak terlampau hensem pulak..hehe


Ni la jam yg lama..walaupun murah n simple je tp byk jasanya.
Simpan2,buat kenangan hari tua nanti.


Pesanan buat adik aku yg sorang ni :-

Belajar rajin2,capai target yg diingini n semoga sentiasa success dunia akhirat.Amin.
From Bawah Bungor with hope =)

No comments:

Post a Comment