Pages

Sunday, December 4, 2011

Manusia memang kadang-kadang tersilap...

Kadang-kadang manusia ni bodoh..err..ayat kasar sangat tu..

Yang sebenarnya..
kadang-kadang manusia ni keliru...silap menilai sesuatu..mencintai orang yang meninggalkannya..dan meninggalkan orang yang mencintainya...

tapi bukan salah kita juga...kita hanya merancang..mana kita nak tahu yang mana 1 jodoh kita kan?..kita sangka orang yang paling rapat dan yang paling kita sayang itulah jodoh kita..kita sangka dia lah yang paling terbaik untuk kita...tapi penghujungnya........orang lain juga ..

Bahagia tu datang dan pergi secara tiba2..kadang2 belum sempat bahagia  dah merana..betul kata seorang kawan aku tu,kita kalau syg jgn terlalu syg,cukup la bagi 50 % je..simpan lagi 50% utk mase hadapan..

Buat seseorang yang pernah hadir dalam hidup,yang pernah membahagiakan hari2 mu sebelum ni...biarkan la die pergi mencari kebahagiaannya sendiri..jangan dikenang lagi..kerana bahagia itu tidak semestinya dengan orang yang kita sayangi..lepaskanlah jika itu yang terbaik...

Ya,memang kadang2 kita x mampu nak buang semua kenangan lama..dan kenangan tu selalu datang dan sering je mengusik hati..buat kita terkenang2..kenangan akan selalu diingati dan susah nk dilupai..kita akan selalu leka memikirkan hal2 yang pernah dilalui bersama dia dlu..tapi itu dlu kan?yang berlalu biarkan berlalu...

entahla..nak cakap pasal jodoh2 ni memang payah..memang susah...kita berserah pada Allah Swt..Hanya Allah yang tahu rahsia jodoh kita...


p/s: maaf,post kali ni agak jiwa2..x salah kan sekali-sekala mcm ni?=)